Digital Signage

Digital Signage jest precyzyjnym oraz perfekcyjnym dopasowaniem treści reklamowych do grupy odbiorców poprzez wykorzystanie technologii audiowizualnego przekazu. W systemie tym wykorzystuje się coraz to nowsze rodzaje ekranów, paneli dotykowych, ścian wideo, które otwierają nowe możliwości w kanale przekazu treści marketingowych i informacyjnych.

Każdy typ nośnika właściwie wykorzystany stanowi źródło skutecznego przekazu. Aby móc w pełni wykorzystać ich możliwości kluczową sprawą jest odpowiedni system informatyczny do zarządzania, który zagwarantuje stabilną i przyjemną pracę. Użytkownicy mogą dowolnie zaprojektować i wykorzystać monitory reklamowe według własnego uznania. Połączenie odpowiednio przygotowanych treści marketingowych z technologią digital signage uruchamia nowe możliwości marketingowe.

Charakterystyka rozwiązania
Digital signage określa się często „cyfrowym wyjściem z domu” lub DOOH (Digital out-of-home). Często używa się też określenia narrowcasting lub digital merchandising. Jest to jeden z elementów komunikacji cyfrowej. Światową organizacją, która opracowuje standardy dla digital signage jest m.in. POPAI The Global Association for Marketing at-Retail. Pojęciem tym obejmuje się zintegrowaną formę zarządzania systemem, w skład którego wchodzą wyświetlacze elektroniczne, jak cyfrowe znaki oraz infokioski, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości na takich nośnikach, jak LCD, LED, display plazma oraz projektory multimedialne. Nośniki informacji, czyli ekrany określane są jako public displays, w skrócie PD. Systemy digital signage wykorzystywane są między innymi na lotniskach, punktach sprzedaży, sieciach usługowych, w firmach turystycznych, nieruchomościach, informacji miejskiej, dworcach czy centrach handlowych. Celem reklamy z wykorzystaniem digital signage jest dostarczanie wiadomości kierowanych do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza. Duża i szybka zmienność treści wymaga zastosowania monitoringu oraz zarządzania online wyświetlaczami za pomocą CMS.

Zalety wdrożenia systemu
Do zalet wdrożenia systemu należy elastyczność, co oznacza, że system może przekazywać dowolne treści czy informacje o dowolnej porze dnia. Wiąże się to z dużą oszczędnością czasu w przygotowaniu materiałów reklamowych i ich dystrybucji w porównaniu do materiałów w formie papierowej. Równie ważna jest wysoka skuteczność przekazu dynamicznego, która jest dużo większa niż reklamy papierowej. Należy wspomnieć, że obiekt wyposażony w system monitorów reklamowych jest przyjemniej i lepiej odbierany przez klientów. Dzięki innowacyjności obiekt zyskuje pozytywne skojarzenie z nowoczesnością, prestiżem i postępem technologicznym.