Innowacyjne interaktywne stoiska handlowe

Dzisiaj zwykłe stoisko handlowe to za mało. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę klientów warto postawić na nowoczesne rozwiązania. Takie możliwości dają interaktywne i multimedialne elementy wyposażenia stoisk wystawienniczych. Sprawdź, na czym polega ich innowacyjność.

Stoisko handlowe to wizytówka każdej firmy zajmującej się sprzedażą produktów lub usług. Właściwa ekspozycja oferty umożliwiająca zapoznanie się z produktami i sprawna oraz skuteczna obsługa to jeszcze nie gwarancja wzrostu zainteresowania klientów. Dzisiaj liczy się efektowne przykucie ich uwagi. Pomogą w tym duże ekrany plazmowe czy ściany diodowe i wizyjne montowane na stoiskach handlowych, które w ciekawy sposób prezentują oferowane produkty czy usługi. Przyjmują one coraz bardziej skomplikowane kształty, dzięki czemu jeszcze skuteczniej zwracają uwagę i przyciągają zwiedzających. Nowoczesne technologie multimedialne dają bardzo szerokie możliwości prezentacji oferty, które ogranicza jedynie wyobraźnia. Poznaj interaktywne technologie wykorzystywane na stoiskach handlowych.

Ekrany plazmowe

Prezentując swoją ofertę na stoisku handlowym, wystawca nie ma możliwości zainstalowania na nim linii produkcyjnej, skomplikowanej maszyny czy procesu technologicznego, jaki chciałby zaprezentować klientom. W ramach stoiska nie jest on w stanie również pokazać kompletnej gamy oferowanych towarów czy usług. Istnieje jednak świetna metoda przedstawienia oferty na stoisku handlowym. Jest nią multimedialna prezentacja, animacja lub film wyświetlany na ekranach plazmowych czy monitory LCD. Tego typu sprzęt dostępny jest w wymiarach 40, 46m 65 czy nawet 100 cali. Dzięki takiemu nowoczesnemu rozwiązaniu przyciągniemy uwagę klientów i w łatwy sposób zapoznanym ich ze swoimi produktami czy usługami.

Ekrany interaktywne

Jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie sprzęt stanowi ekran interaktywny. Dzięki niemu stoisko będzie prezentować się niezwykle efektownie i nowocześnie, a klienci otrzymają możliwość nie tylko zapoznania się z całą ofertą wystawcy, ale ponadto dokonania konfiguracji wybranej usługi czy produktu. Jest to możliwe, bowiem te innowacyjne narzędzia posiadają funkcje rozpoznawania gestów użytkownika i sterowania prezentacją za pomocą np. ruchu ręki, angażując w ten sposób zwiedzających w przebieg prezentacji produktu bądź usługi. Te rozwiązania czynią stoisko wyjątkowym na tle innych ekspozycji handlowych.

Ściany interaktywne

Ekrany interaktywne są niezwykle elastyczne w montażu dzięki temu, że są bezszwowe. Można je więc łączyć w wielkoformatowe ekrany powstałe z kilku modułów plazmowych i uzyskiwać wielkich rozmiarów ściany interaktywne o wysokiej jakości obrazu. Wielkość takiej ściany uwarunkowana jest oczekiwaniami zamawiającego i może przybrać dowolny kształt będący kombinacją kilku monitorów, np. kształt pylonu – wysoki (4 moduły) a wąski (tylko 1 lub 2 moduły), obraz 16:9 obrócony do pionu czy niesymetryczne rozmieszczenie ekranów o różnych wymiarach przy równoczesnym zachowaniu jednolitego obrazu. Ponadto dzięki dostępności wielu kombinacji układu możemy dostosować wielkość obrazu do przestrzeni, w której on się znajduje czy do charakteru wyświetlanych treści. Najpopularniejsze układy modułów to: 2*2, 3*3, 3*4.

Systemy sufitowe

Innym innowacyjnym rozwiązaniem, które można wykorzystać do uatrakcyjnienia przestrzeni wystawienniczej, jest specjalny system sufitowy. Ciekawy efekt można uzyskać, podwieszając kilku lub nawet kilkunastu ekranów plazmowych. Skutecznie przykuje to uwagę przechodzących obok interesantów, zapewniając widoczność z niemal każdego punktu w obiekcie.

Możliwości, jakie dają nowoczesne technologie wykorzystywane na stoiskach handlowych są bardzo duże i stanowią rozwiązania, które charakteryzują się wyjątkową kreatywnością i efektownością. W erze cyfryzacji multimedia i interakcja to bez wątpienia elementy, których na pewno nie może zabraknąć w projekcie ciekawego i nowoczesnego stoiska wystawienniczego, niezależnie czy jest to ekspozycja z branży spożywczej, gastronomicznej, kosmetycznej, GSM czy jubilerskiej.