Fotografowanie prezesa

​​Czy fotografia formalna musi być nudna? Zwykle kojarzy się nam ze zdjęciami do dokumentów, na których chyba nikt nie potrafi wyjść dobrze. Podobnie z fotografowaniem najważniejszych osób w firmie czy polityków, na myśl przychodzą nam zdjęcia ze sztywnymi i poważnymi sylwetkami, które uśmiechają się, ale bardziej przypomina to szczękościsk.

Dbałość o wizerunek firmy

Na szczęście, średnie i duże firmy w Polsce zdają sobie sprawę, że w tworzeniu wizerunku nie do końca chodzi o sztuczność czy udawanie. Oczywiście, ważne jest, by prezes lub inne ważne osoby prezentowały się profesjonalnie, ale i naturalnie! Dzięki tym spostrzeżeniom rozwinęła się fotografia korporacyjna. Czemu służy ta nowa dziedzina fotografii? Firmom i budowaniu ich spójnego i profesjonalnego wizerunku. Korporacje zaczęły stosować nowe metody promowania firm, m.in. w prasie, biuletynach czy mediach społecznościowych, więc wzrosło zapotrzebowanie na estetycznie wyglądające zdjęcia. Dzięki temu klient czytając informacje na temat danej firmy, może również zobaczyć, z kim będzie współpracować.

Pierwsze wrażenie

Wiadomo, że pierwsze wrażenie jest wręcz kluczowe, jeśli chodzi o dalszy rozwój jakiejkolwiek relacji. Dzisiaj ludzie nie mają czasu na poznawanie się z innymi lub niespiesznym wybieraniem z oferty usług, dlatego bardzo ważna jest odpowiednia reklama. Ludzki mózg jest tak skonstruowany, że zapamiętuje świat głównie poprzez obrazy i z nich buduje nasze wyobrażenie o rzeczywistości. Dlatego tworząc fotografie najważniejszych osób w firmie, fotograf musi wcześniej mieć pomysł na to, jak wywołać jak największe wrażenie u potencjalnego odbiorcy – że właśnie wybiera on profesjonalistę i człowieka, który zna się na rzeczy. Zdjęcie musi zachęcić do kontaktu, wzbudzić zaufanie, ale nie przytłoczyć nadmiarem zawartego przekazu. Zazwyczaj na drugie wrażenie mamy więcej czasu.

Dobra komunikacja

Jak przygotować się do takiej sesji? Jakie cechy współpracy są najważniejsze? Po pierwsze – dobra komunikacja. Nie ma co się łudzić, stały kontakt i omawianie spraw na bieżąco gwarantują owocną współpracę, bez tego ani rusz. Potrzebny jest ustalony wcześniej plan działania, którego będziemy się trzymać. Jeśli organizujesz sesję zdjęciową w swojej firmie, musisz wiedzieć, które i ile osób chcesz sportretować oraz mieć na tę sesję jakiś pomysł.

Pamiętaj o odpowiednim stroju i nastroju

Dress code jest bardzo ważnym elementem. Nie ważne, w jakiej scenerii zdecydujecie się na zdjęcia - oby jak najbardziej pomysłowej, by wyróżnić się spośród innych firm - stylizacje i makijaż muszą wyglądać profesjonalnie. Pamiętaj o tym, by wszyscy, którzy pozują do zdjęć tego dnia byli wyspani i zrelaksowani!