Ściana interaktywna jako skuteczny nośnik reklamy

Nowoczesne nośniki reklamy to rozwiązania oparte na technologii interaktywnej, która polega na wykrywaniu ruchu osób znajdujących się w przestrzeni sprzętu. Jednym z takich innowacyjnych nośników jest interaktywna ściana (iWall), której czujniki rejestrują ruch uczestnika, a prezentowana na niej treść jest dynamicznie modyfikowana tak, aby osiągnąć efekt interaktywnej manipulacji obrazem.

 

Produkty interaktywne cieszą się coraz większym zainteresowaniem kreatywnych agencji reklamowych i wizerunkowych, które wykorzystują ją do przeprowadzania efektywnych i skutecznych kampanii. Tego typu ściana pełni funkcję przestrzeni prezentacyjnej, na której wyświetlany jest interaktywny spot.

 

Zalety interaktywnej ściany

Interaktywna ściana jako nośnik reklamy posiada szereg zalet. Sporych rozmiarów obszar projekcji na tego typu ścianie umożliwia przedstawianie wyjątkowego brandingu miejsca, a ponadto zapewnia odbiorcy dobrą zabawę poprzez angażowanie jego uwagi w interesujący sposób, np. poprzez grę interaktywną, malowanie bądź rysowanie, układanie puzzli, quizy itd., daje to rozrywkę przy jednakowym zachowaniu „mocy” przekazu. Warto podkreślić tutaj fakt, że aktywne uczestnictwo klienta w przekazie odbywa się dobrowolnie i charakteryzuje się dużą swobodą jego działania. Dzięki temu on sam decyduje o tym, czy chce brać w tym udział i jak długo będzie to trwało.

Inną istotną zaletę systemu iWall stanowi jego niezniszczalność, bowiem poprzez zastosowanie techniki projekcyjnej animacje wyświetlane są na standardowej jasnej powierzchni ściany.

 

Jaka jest skuteczność przekazu za pomocą iWall?

Badania skuteczności potwierdzają wysoką efektywność przekazu prezentowanego za pomocą systemów reagujących na ruch i dotyk. Wysoki współczynnik zapadania w pamięci motywów przewodnich, haseł reklamowych oraz rożnych innych elementów przekazu ma przełożenie na budowanie wizerunku, marki, produktu.

Elementy spotu zapamiętywane są podświadomie, ponieważ poprzez aktywne uczestnictwo, odbiorcy stają się jego częścią. Nieszablonowy pomysł oraz innowacyjne technologie budzą zainteresowanie i uznanie klientów.

Bez wątpienia nowoczesny nośnik reklamy jakim jest ściana interaktywna daje ogromne możliwości, które uwarunkowane są kreatywnością projektantów. Wybiegając nieco w przyszłość można wspomnieć także o dość nowym projekcie jakim jest pokój interaktywny. W tym przypadku wykorzystuje się jednocześnie interaktywną ścianę i podłogę. Stanowi to jednak pomysł, który w tej chwili należy rozpatrywać jako powiew przyszłości.