Przegląd kosztów pokazu laserowego

Usługi firm organizujących pokazy laserowe cieszą się coraz większą popularnością, osoby, które jeszcze nigdy z nich nie korzystały, nie ukrywają jednak, że mają przynajmniej kilka wątpliwości z nimi związanych. Jednym z najczęściej stawianych pytań jest więc w tym kontekście pytanie o cenę takiego przedsięwzięcia. Oczywiście, cena nie zawsze może zostać podana natychmiast, a pierwszym pytaniem, na które należy w takim wypadku odpowiedzieć, jest to, które odnosi się do wielkości pomieszczenia lub obszaru, na jakim ma dojść do realizacji pokazu.

Właśnie tego rodzaju informacja ma kluczowe znaczenie wówczas, gdy pojawia się konieczność ustalenia, jakiej mocy laser lub lasery będą zastosowane podczas pokazu, aby był on nie tylko efektowny, ale również dobrze widoczny. Jeśli mamy do czynienia z obiektami zamkniętymi, zazwyczaj wykorzystuje się lasery słabszej mocy niż w plenerze, a właśnie moc lasera jest jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na cenę przygotowanego pokazu. Bardzo duże znaczenie ma również to, czy klient decyduje się na pokaz w pełni kolorowy, tylko zielony, czy też może zielono-niebieski. Jest to dość ważna informacja, choć nowoczesny sprzęt sprawia, że nawet szeroka paleta barw nie wpływa już tak znacząco na cenę, jak miało to miejsce do niedawna. Nie można też zapominać o tym, że nie każdy pokaz jest taki sam, a to, co ma on przedstawiać, ma wyjątkowo duże znaczenie. Inaczej wycenia się pokaz z abstrakcyjnymi animacjami oraz grafikami z gotowej biblioteki, a inaczej ten, który jest przygotowywany od podstaw, a do tego zawiera niestandardowe efekty specjalne takie, jak choćby linia w linii, Na szczęście, gotowa biblioteka jest coraz bardziej rozbudowana, a to sprawia, że nawet tańsze i teoretycznie bardziej schematyczne pokazy laserowe są w stanie zaskoczyć osoby o dużych wymaganiach. I choć najczęściej mówi się o trzech czynnikach mających wpływ na cenę osiąganą przez pokaz laserowy, nie można zapominać o tym, aby dodać do tego ich najbardziej nawet zaskakujące konfiguracje. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie temu, aby klient zdecydował się na pojedynczy laser i pełno kolorów, a następnie wzbogacił go o dwa mniejsze lasery zielone stojące po bokach. Możliwe jest także dodanie lustra, te bowiem jest w stanie spotęgować efekty poprzez odbijanie i dodatkowe rozszczepianie promieni lasera w różnych punktach.

Możliwości jest wiele, ciekawym rozwiązaniem jest bowiem również zastosowanie efektów wyświetlanych na kurtynach diodowych, ekranach wodnych albo kulach. Pokaz wewnętrzny mały to zatem wydatek sięgający od 1600 do 2500 PLN, pokaz wewnętrzny średni może kosztować od 2500 do 4500 PLN, a pokaz zewnętrzny wiąże się z wydatkiem od 4500 do 8500 PLN. Przedstawione widełki cenowe powinny być przy tym interpretowane przede wszystkim jako przykład pozwalający na zorientowanie się w kosztach.