Realizacje Digital Signage

Rozwiązania Digital Signage coraz częściej pojawiają się wokół nas, ułatwiając nasze codzienne życie. Elektroniczne wyświetlacze możemy zauważyć w galeriach handlowych, czyli prekursorach w stosowaniu nowoczesnych systemów promocji wizualnej, w sklepach, restauracjach czy nawet na stacjach benzynowych. Powodem tego wzrostu występowania rozwiązań z zakresu DS jest obniżający się każdego roku koszt ekranów, przy czym rozwój technologii pozwala na produkcje wyświetlaczy coraz większych, jaśniejszych i o wyższej rozdzielczości. Już niedługo takie rozwiązanie całkowicie zastąpią statyczną papierową informację reklamową, często nieestetyczną i cięższą w zarządzaniu i przygotowaniu logistycznym.

Technologie cyfrowe oferują zupełnie nowe możliwości, które niedostępne są dla tradycyjnych nośników reklamowych. Chodzi o takie opcje, jak dopasowanie treści do osoby aktualnie przebywającej przy ekranie. Możliwość interakcji z odbiorcą informacji w sposób bezpośredni przy użyciu ekranów dotykowych odbywa się poprzez świadomy wybór przez użytkownika opcji bezpośrednio na ekranie. Opcja sprzedaży, przeglądania i wyboru asortymentu sklepu jest teraz dostępna na jednym ekranie, tak jak wirtualna przymierzalnia. Kontakt może też być bardziej pośredni, jak np. przy użyciu integracji z systemami pomiaru, jak czujniki ruchu czy kamery i przez to automatyczne dostosowanie prezentowanej treści do płci lub wieku odbiorcy. Ciekawym rozwiązaniem jest również różnicowanie treści w zależności od pory dnia i lokalizacji ekranów, co oznacza, że inne informacje będą wyświetlane rano, inne w bloku popołudniowym czy też wieczornym. A oto, jak firma Videofonika przygotowała swoje realizacje z zakresu DS.

Milwaukee

Zadaniem firmy była dostawa i montaż wyświetlacza transparentnego 22”. We współpracy z firmą PROCENT oraz Milwaukee wykonano pilotażowy projekt, który polegał na umieszczeniu transparentnego wyświetlacza LCD o przekątnej 22” w sklepie z narzędziami w sekcji Milwaukee. W środku urządzenia umieszczono najważniejsze produkty firmy, a na przezroczystym froncie szklanej gabloty wyświetlane były informacje oraz filmy marketingowe. Opcjonalnie transparentny wyświetlacz może być wyposażony w ekran dotykowy, pozwalający przeglądać informacje o danym produkcie. Po kilkudziesięciu dniach pracy urządzenia sklep odnotował znacznie większe zainteresowanie produktami, które prezentowano na ekranie transparentnym oraz tych znajdujących się w jego bezpośrednim otoczeniu.

Winkelcentrum Bloemendaal

Zadaniem firmy było dostarczenie 22 sztuk obudów na zamówienie do monitorów profesjonalnych 40”. Na zamówienie centrum handlowego z miasta Gouda na południu Holandii, firma zaprojektowała i wykonała obudowy do monitorów o przekątnej 40”. Monitory utworzyły sieć Digital Signage, na których wyświetlane są treści reklamowe i informacyjne. Obudowy ze stali lakierowanej na biało z zaokrąglonymi rogami oraz szkło hartowane V-GLASS sprawdziły się w roli ochronnej oraz idealnie wkomponowały się w otoczenie sklepów.