Eventy 2.0

​Eventy. Jeszcze nie tak dawno słowo to oznaczało przede wszystkim bilet, zaproszenie, kojarzyło się z klubem, stadionem, muzyką i cateringiem. Nie bez znaczenia była godzina zero, o której wszystko się zaczynało, a na scenie pojawiała się gwiazda wieczoru. Dzisiaj eventy to coś znacznie więcej. To również rzeczywistość wirtualna, która jest jednocześnie realna niemalże dla tych wszystkich, do których chcemy dotrzeć ze swoim wydarzeniem. Poniższe artykuł to świetny sposób, aby dowiedzieć się: dlaczego mające współcześnie miejsce eventy to dwa przenikające się światy: realny oraz wirtualny; dlaczego do realizacji eventów niezbędny jest digital; jak sprawić, aby eventy generowały skuteczny content do komunikacji w sieci. Nie brakuje osób, które doskonale pamiętają jeszcze wielkie eventy sprzed lat.

Doskonałym przykładem są tutaj koncerty z lat dziewięćdziesiących, między innymi te mające miejsce na Wembley. Tysiące ludzi kołyszących się w rytm muzyki z zapalonymi zapalniczkami w ręce to jeden ze znaków rozpoznawczych tamtych czasów. Dzisiaj wszystko się zmieniło. Zamiast zapalniczek w rękach coraz częściej mamy smartfony, a artyści coraz częściej sięgają po naprawdę nowoczesne technologie. Dlaczego tak jest? Co sprawia, że tak właśnie się dzieje? Odpowiedź na to pytanie nie jest trudna. Nasze życie to nie tylko real, ale również tak zwany digital. Te dwie przestrzenie już dawno stały się naszą codziennością. Nic więc dziwnego, że to samo zaczęło tyczyć się również eventów. Zwykły koncert to dzisiaj zdecydowanie za mało. Eventy to świetny pretekst to tego, aby generować content, który następnie wykorzystywany jest w działaniach PR. Nie można zapominać o współpracy z blogerami. Dzisiaj coraz więcej firm jest doskonale świadomych tego, że content is king. Event marketing yo świetne podłoże, które można wykorzystać do tworzenia komunikacji. I wcale nie chodzi tu tylko i wyłącznie o coraz bardziej zachwycające i zaskakujące show. Chodzi o ludzi, którzy uczestniczą w evencie na miejscu jego odbywania się i tych, którzy mogą śledzić transmisję w Internecie. Jeżeli narzędzia digitalowe zostaną dobrane rozsądnie, to pojawia się doskonały sposób na niezwykle efektywną promocję eventów. Nie bez znaczenia jest również budowanie wokół nich społeczności niezwykle zaangażowanej. Do platform, które pozwalają nam na dotarcie do milionów ludzi na całym świecie zalicza się przede wszystkim YouTube, Instagram oraz Facebook. Nie można zapominać, że ogromny zasię zapewnia także zaproszenie na dany event najbardziej popularnych blogerów. Trzeba jednak pamiętać, że same dobrze dobrane narzędzia komunikacyjne i blogerzy nie wystarczą. Liczy się także sam koncept oraz to, jak zostanie wykorzystany. Dobrym rozwiązaniem jest promowanie danego wydarzenia w sieci jeszcze długo przed tym, jak rzeczywiście będzie ono miało mieć miejsce.

Wnioski są banalne: eventy coraz częściej będą gościły nie w świecie rzeczywistym, ale wirtualnym. Nie oznacza to jednak, że przestaną być eventami i stracą swoje cechy typowe. Nadal będą to popularne wydarzenia na żywo, w których uczestniczyć będą zainteresowani nimi ludzie, którzy szukają przede wszystkim określonych emocji Tym, co będzie odróżniać je od eventów, które dzisiaj mają miejsce, będzie natomiast brak rozmaitych błędów i potknięć. Digila sprawi, że z eventu będą mogli skorzystać ci wszyscy, którzy z jakiegoś powodu nie mogli zjawić się w miejscu, w którym odbywa się on w świecie realnym. Z czasem jednak można spodziewać się, że liczba tych, którzy uczestniczą w evencie za pośrednictwem sieci, sięgnie milionów ludzi. To już jednak temat na zupełnie nowe rozważania.